2011. december 31., szombat

Békés,boldog új esztendőt 2012-ben!


Hajtogatott töpörtyűs pogácsa,Limara receptje alapján.......és már bánom,hogy csak fél adaggal sütöttem.....a hozzávaló

Hajtogatott tepertős pogácsa:
  • 2 dl tejföl
  • 1 dl tej
  • 1 tojás
  • 2 tk. só
  • 3-4 ek. bor
  • 12 dkg vaj vagy margarin
  • 60 dkg liszt
  • 1 tk. cukor
  • 3,5 dkg élesztő
  • 40 dkg darált tepertő
Kocsonyát is készítettem,főtt benne 2 köröm,egy csülök,két malacfül és kb.6 szeletre való csont nélküli karaj.Egy-egy szál sárgarépa,gyökér,kis fej vöröshagyma,sooooook fokhagyma,bors,só.Egy 6 literes kuktában-fedő nélkül- főztem vagy 4 órát és olyan jó illata volt,hogy miközben a tányérokba osztottam,a lány megdézsmálta a karajhusit:-))))
Régóta füzögettem a karkötőt -Vezsuzsi mintája http://vezsuzsigyongyei.blogspot.com/,de-a lány színválasztása szerint.Vettem is hozzá kapcsot,de szőrén-szálán eltűnt,így kénytelen voltam a kapcsolását is gyöngyökkel megoldani.Először ugyan nem arattam osztatlan sikert,de végül is nem piros lapot,hanem pontot kaptam!
Utolsó pillanatban,-hiszen nekem ilyen feltétlenül kellett-csináltam egy kissé hevenyészett adventi koszorút is.Persze ennél szebbet szerettem volna,de ha leülök a gép elé,hogy valaminek utána nézzek,úgy el tudok veszni a sok szebbnél szebb dolgokban amit találok,hogy a saját dolgaim nem készülnek el időben.Így aztán ezt is a szentesti vacsora előtt 1 órával dobtam össze.....látszik is.....bár mondhatnám azt is,hogy így akartam,mert a minimalizmus híve vagyok:-DDDD......vagy lehet,hogy nem is csak mondhatnám?
A szentesti halászlé után,amiről nem tudom,miért nem készült kép,az elmaradhatatlan kacsamell,a kacsazsírban sült krumpli,párolt lila káposzta,plusz még egy ráadás, a káposztával töltött kovi ubi.
És akkor a sütik,amiket már 3-4 nappal karácsony előtt elkezdtem gyártani,hókifli
linzer szivecskék.....ezek természetesen Limara recipék alapján készültek

mézes díszitve,de lett egy adag dísz nélkül is....egy pár éve én Bilonka receptje alapján sütöm,mert sütéskor és jóóóóval utána is puha,finom marad.A receptjét is ide teszem:
Mézes puszedli (Bilonka): 90 db, 3 gáztepsivel,

3 tojás sárgáját és 1 egész tojást kikeverünk 15 dkg porcukorral. 25 dkg mézet és 5 dkg zsírt meglangyosítunk, hogy folyós legyen. Én egyben tettem be őket picikét a mikróba. A folyós, langyos mézet + zsírt is a nagy tálba öntjük a tojásos keverékhez. Belekavarunk 4 evőkanál tejfölt és a fűszereket, tetszés szerint. Én tettem hozzá 2 teáskanál vaníliás cukrot, másfél teáskanál őrölt fahéjat, fél teáskanálnyi őrölt szegfűszeget, és ugyanannyi őrölt gyömbért /vagy 2-3 tk mézeskalács fűszerkeverék/. 60 dkg liszthez hozzákeverünk 2 teáskanál szódabikarbónát, utána ezt a lisztet hozzádolgozzuk a kikevert folyékony alkotórészekhez.
A tésztát betesszük pihenni a hűtőbe. Másnapra kellően szilárd, formázható lesz! A sütés: vizes kézzel golyócskákat formálunk. Viszonylag egyformák lesznek, ha egy teáskanállal szedegetjük a tésztamasszát. 160-170 fokon 10-12 perc alatt megsül.
A kimaradt 3 db tojásfehérjéből habot verünk, 25 dkg porcukorral tovább verjük. (A cukrászmester tanácsa: 1 tojásfehérjéhez 9 dkg cukor.) Most lehet a habba a forró puszedliket beleforgatni, utána sütőpapírra szedni, szárítani. Vagy ecsettel megkenni.
Én először az alapmázba hempergettem egy adagot (3 tepsivel lett, összesen 90 db). Utána a maradék mázat elfeleztem. Az egyik részbe belereszeltem egy narancs héját, a másikba kevertem kakaóport meg fahéjat. A barna mázból maradt egy kevés, azzal megcifráztam néhány fehéret. Lehetne a mázba kókuszreszeléket is tenni, vagy kókuszt és kakaóport, vagy csak fahéjat, vagy reszelt citromhéjat. Úgy könnyű a díszítés, ha mély, de kis alapterületű tálban van a máz
és nem utolsó sorban Zserbó is lett,de ezt mindig egy régi Rama süteményes könyvemből való recept alapján csinálom,mert jól bevált.
Persze volt még beigli is diós sok mazsolával,de azt Anyu csinálta









2 megjegyzés:

  1. Hú, Anikó, mennyi finomság!
    Nagyon boldog új esztendőt kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen köszönöm és Neked,valamint a családodnak is szívből kívánok békés,boldog új esztendőt!

    VálaszTörlés